[سلام میهمان عزیز ، به وب سایت نظام تمدن نوین اسلامی خوش آمدید] - آخرین منتشر شده ها:
صفحه ی اصلی / اصول راهبردی توحیدی / دینداری قرآنی یعنی قیام علیه ظالمان و مفسدان

دینداری قرآنی یعنی قیام علیه ظالمان و مفسدان

 

📛 دینداری که ظالمان و مفسدان را به خشم نیآورد دینداری نیست بلکه کافری است!

 

🚷مبادا ندانسته دینداری ما به سبک حجتیه ها و متحجران باشد!🚷

🔰اهمیت شناخت صحیح هندسه و کارکرد اصلی دین

🔻وقتی هندسه و نظام دین را نفهمیدیم دینداری ما وارونه خواهد بود!
🔹یعنی نخواهیم توانست هیچ یک از رخ دادها تاریخی زمان معصومین و انبیاء (ع) را تحلیل درست کنیم؛
🔹و در رخداد ها و وقایع فعلی هم نخواهیم توانست موافق دین رفتار نمایم؛

🔻اهمیت فهم درست هندسه ی دین در صحنه های تبلیغ و کار فرهنگی
🔹و در زمینه های فرهنگی و سخنرانی های تبلیغی مثل تبلیغ و تبیین درست انتظار فرج، تبیین درست فروعات دین و شناساندن مباحث اجتماعی قرآن و همه و همه، با فهم درست و شناخت صحیح هندسه ی دین و یا همان کارکرد اصلی دین میسر است.

🔰هندسه و کارکرد حقیقی دین از زبان قرآن

🔻قرآن فلسفه فرستادن انبیاء و زحمات فرهنگی آنها در هدایت مردم و هندسه اصلی کتاب های آسمانی که توسط انبیاء برای هدایت مردم از طرف خداوند آوردند را یک چیز می داند و آن قیام عمومی مردم برای برپایی عدالت می باشد:
🔹«لَقَد أَرسَلنا رُسُلَنا بِالبَیِّناتِ وَأَنزَلنا مَعَهُمُ الکِتابَ وَالمیزانَ لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ»
🔹ما رسولان خود را با دلایل روشن فرستادیم، و با آنها کتاب (آسمانی) و میزان (شناسایی حقّ از باطل و قوانین عادلانه) نازل کردیم تا مردم قیام به عدالت کنند؛(سوره حدید، آیه ۲۵)

🔻منظور از اینکه دیندار و مبلغ دینی باید قائم به قسط باشد این است که:
🔹اگر اعمال دینی و کار فرهنگی ما باعث نشود که مظلوم و فقیر امیدوار به احقاق حق خویش و ظالم و مفسد اقتصادی و اجتماعی نا امید از ادامه ظلم و فساد خویش نگردد این اعمال دینی و کار فرهنگی ما موافق با هندسه و کار کرد اصلی دینداری مدنظر قرآن نیست!

🔰هندسه و کارکرد حقیقی دین از زبان امیرالمومنین (ع)

🔻امیرالمومنین (ع) اهمیت مبارزه با مفسدان زمان خویش را چنین بیان می فرمایید:
🔹و لا اَکْرَهُ لَکُمُ الاِْعْدادَ و لَقَدْ ضَرَبْتُ أَنْفَ هَذَا الْأَمْرِ وَ  عَیْنَهُ وَ قَلَّبْتُ ظَهْرَهُ وَ بَطْنَهُ فَلَمْ أَرَ لِی فِیهِ إِلَّا  الْقِتَالَ أَوِ الْکُفْرَ بِمَا جَاءَ [بِهِ] مُحَمَّدٌ (صلی الله علیه  وآله)
🔹و البته با آمادگى شما جهت نبرد با [ظالم و مفسد] هیچ مخالفتى ندارم زیرا همه جوانب این کار را سنجیده، و ظاهر و باطن آن را زیر و رو کرده ام، بیش از دو راه در پیش نداریم، یا جنگ با اینان یا کافر شدن به آنچه محمد (صلی الله  علیه وآله) آورده است(نهج البلاغه،خطبه ۴۳)

🔰فلسفه قیام امام حسین (ع) و انتظار فرج

🔻فلسفه ی قیام امام حسین (ع) هم برپایی عدالت و احیاء دینداری اصیل قرآنی و موافق با سنت رسول الله (ص) بود که توسط حکام ظالم و مفسد بنی امیه وارونه گشته بود.

🔻انتظار حقیقی ظهور امام زمان (عجل) هم یعنی:
🔹مطالبه گر عدالت بودن؛
🔹مبارزه با مفسد و رسوا سازی و نا امید سازی او در ادامه دادن به فساد، ظلم و تبعیض در حق دیگران؛
🔹و ظلم پذیر و سلطه پذیر نبودن؛
🔹امید مظلومان و مستضعفان جهان گشتن؛
🔹و…

در باره مرتضی جلیلی

سلام دوستان گلم در این وب قصد دارم نکته ها و دقایق ها از بزرگان تعریف کنم شاید دلی شاد شود یا محفلی گرم و دوست دارم اگر فضلی آموختم اسمم نه معروف به دکتر بلکه معروف به حجت الاسلام باشد که حجت الاسلامی افتخار است ....

نسبت به این مطلب نظری دارید؟

مراقب خائنان دوست نما باشیم – انواع واقع بینی

  انواع واقع بینی مراقب خائنان دوست نما باشیم و گول ادعای واقع بینی آنها …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *